تقویم
نظر سنجی

شما از کدام بخش از خدمات شرکت خیبر رضایت دارید ؟

View Results

Loading ... Loading ...
کاتالوگ

کاظم رشنو مدیر دفتر بندر امام خمینی (ره) شرکت خیبر در گفتگو با روابط عمومی عملکرد و تاریخچه ایجاد شعبه ای در بندر امام را تشریح مینماید .

کاظم-رشنو

1-بصورت جامع تاریخچه تشکیل و فعالیت شعبه را تشریح فرمائید.

در اواخر سال 1365 با هدف حمایت از سیاستهای کلان کشور در زمینه بهره مندی از توان نیروهای کار آمد با استفاده از منابع غنی و تولیدات داخلی در جهت ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز از کشور ، شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی (ایمسینگکو) تاسیس گردید این شرکت جهت ارایه کامل خدمت دریایی و مهندسی به شناورهای مستقر در آب های ایران ، شعبه بندر امام را نیز راه اندازی نمود و با تدارک ملزومات مورد نیاز کشتیها از منابع معتبر و استاندارد شامل کلیه لوازم مصرفی ، رنگ ، روانکارهای دریایی ، آب آشامیدنی ، مواد شیمیایی ، سوخت و غیره … در کنار انجام تمام تعمیرات تخصصی و همچنین تعمیرات سفری تا سال 1390 بصورت شبانه روزی انجام وظیفه نمود در سال 1391 در راستای سیاست های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تجربه 25 ساله شرکت مذکور با حفظ نیروهای مجرب و کارآمد تهیه و تدارک قطعات و ملزومات مورد نیاز کشتیها ، رنگ ، روانکارهای دریایی ، مواد شیمیایی به شرکت خیبر که بزرگترین تامین کننده قطعات و ماشین آلات سنگین (راهسازی ، عمرانی ، ساختمانی ، معدنی) می باشد محول گردید و در حال حاضر شرکت خیبر تنها تامین کننده ملزومات مصرفی کشتی های اقیانس پیما و ساحلی در ایران هستند .

2-فعالیت شعبه و گستردگی کار شعبه را بیان فرمایید و بخشی از عملکرد را با استفاده از آمار بیان کنید .

شعبه بندرامام خمینی (ره) بصورت شبانه روز و با تمام توان در جهت رضایت مشتری با حوزه فعالیت بندر امام خمینی (ره) ، بندرخرمشهر، بندربوشهر ،بندربهرگان و گاها” عسلویه فعالیت های بازرگانی زیر را انجام می دهد.

1-تامین و تدارک ملزومات مصرفی شناورهای ایرانی و خارجی

2- تامین و تدارک مواد شیمیایی و رنگ های دریایی

3- ارائه انواع خدمات جابجایی و ترانزیت قطعات یدکی کشتی ها در تمام بنادر ایران

4- تامین و تدارک انواع گریس و روغن های دریایی بصورت بشکه و فله

5- انجام امور گمرکی و ترخیص کالاها ی شرکت خیبر و ناوگان کشتیرانی ج.ا.ا در بندرامام

در سه ماهه اول سال 1395 در مقایسه با سه ماهه اول سال 1394 شعبه بندرامام خمینی(ره) روند رو به رشدی داشته بطوریکه در امر تدارک روغن 43 درصد ، رنگ 49 درصد ، مواد شیمیایی 25 درصد ، گریس 29 درصد و تدارک گاز 55 درصد افزایش تدارک داشته است.

3-چشم انداز وضعیت شعبه بعد از برجام و رفع تحریم ها چگونه خواهد بود و چطور می توان شعبه ای اصولی و مقتدر و سریع و چابک برای برنامه ریزی های آتی و روند اجرایی فعلی ایجاد کرد.

با توجه به اینکه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بعنوان بزرگترین ناوگان ملی در منطقه با نقش اساسی در واردات و صادرات کشور و منطقه را دارد  با رفع تحریم ها تمام نگاه ها به احیاء کردن خطوط از دست رفته و امکان تردد دوباره شناورهای ناوگان به تمام بنادر جهان پس از برجام می باشد و این امر در حال تحقق یافتن است از طرفی بندرامام خمینی (ره) با داشتن 37 اسکله به طول 7 کیلومتر به ظرفیت پذیرش کالای 37 میلیون تن در سال و ظرفیت ترمینال کانتینری TEU 000/700 و داشتن خطوط راه آهن جهت جابجایی کالاها یکی از بنادر مهم ایران محسوب می گردد. لذا انتظار می رود که روند رو به رشد تردد کشتی ها به این بندر ادامه داشته و ما نیز برای ادامه فعالیت و داشتن یک شعبه مقتدر در منطقه باید حرکت رو به جلو داشته باشیم و جهت جلب حداکثری رضایت مشتری به روز بوده و خدمات جدید ارائه داده و نواقص گذشته را ترمیم نمائیم.

  • کالاهایی را تامین نموده که سطح کیفیت آن مورد نظر مشتری باشد .
  • خدمات را در زمان و مکانی که مشتری از ما می خواهد به بهترین نحو ارائه دهیم .
  • با داشتن امکانات روز  زمینه دسترسی آسان مشتریان را  به خدمات شرکت فراهم آوریم.
  • در برابر مشتریان بالاترین انعطاف پذیری را داشته باشیم.

برای تسریع در انجام امور قید شده باید فرایند پشتیبانی را تقویت نمائیم ، آموزش های لازم را با توجه به اهداف شرکت برگزار کنیم ، سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری شعبه را به روز نمائیم ، ماشین آلات و وسائط نقلیه با توانایی انجام خدمات مورد نظر تهیه نمائیم،پایش و اندازه گیری عملکرد شعبه را به موقع انجام داده و خروجی را با اهداف شرکت مقایسه و پس از تجزیه و تحلیل با ایجاد راه حل های مناسب نواقص را بر طرف نمائیم.

4-وضعیت شعبه در زمان تصدی شما نسبت به قبل چگونه بوده است و روند اصلاحی چگونه صورت گرفته است.

حضور اینجانب در شرکت خیبر مصادف شد با تغییر و تحول و نقل انتقالات از شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی (ایمسینگکو)به شرکت خیبر که در این راستا کنترل و تحویل گیری اموال انتقالی(ساختمان شعبه،ملزومات،رنگ،روغن،مواد شیمیایی،ماشین آلات و….)انجام گردید.با تغییر نام شرکت و نصب تابلوی شرکت خیبر بر سردر ساختمان جهت شناساندن نام و برند شرکت خیبر در منطقه وظائف ما سنگین تر شد به همین دلیل ابتدا به ساکن گرفتن مجوزهای لازم در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)بنام شرکت خیبر در دستورکار قرار گرفت.همزمان جهت گرفتن ایزو نیز کلاس های آموزشی مفاهیم کیفیت و الزامات استاندارد برگزار و کمتر از یک سال موفق به اخذ

Iso9001:2008 شدیم.

در همان شروع کار با در نظر گرفتن ظرفیت و توانمندی های شعبه بررسی و امکان سنجی گسترش فعالیت های شعبه در زمینه تدارک کشتی های خارجی ،تدارک روغن فله، تدارک سوخت، فروش متفرقه ملزومات به نماینگی های شرکت های خارجی و ایرانی مستقر در منطقه نیز کلید خورد.برای عملی نمودن برنامه های بلند مدت که در راستای اهداف شرکت برای شعبه ارائه گردید به تفکیک کارهای ذیل انجام شد.

-افزایش پهنای باند شبکه اینترنتی جهت تسریع در انجام امور عملیات بازرگانی

-جایگزینی برنامه های نرم افزاری بازرگانی ، حسابداری و مالی مناسب به فعالیت شرکت

-پیاده سازی استاندارد 2008-9001 ISO

-جایگزین کردن وسائط نقلیه مناسب با فعالیت شعبه

-برگزاری کلاس های آموزشی HSE (ایمنی ، بهداشت و محیط زیست)و انبارداری عمومی توسط پرسنل با تجربه شعبه برای همکاران جدید الاستخدام.

-بهینه کردن بسته بندی اقلام با نوشتن آدرس ملزومات داخل بسته با ذکر سفارش ها و ردیف های حواله جهت دسترسی آسان پرسنل کشتی به ملزومات

-انجام تعمیرات ساختمانی (ساختمان اداری ، انبارها و محوطه شرکت)

-کنترل و تعمیرات تجهیزات مورد استفاده در انبارها(هواکش ها – سیستم اطفاء حریق – تجهیزات یخچالی – ترمومترها- امکانات اتاق دارویی ….)به جهت بالا بردن کیفیت نگهداری ملزومات

-مراجعات متعدد  به کشتی ها و نظر خواهی از مشتریان در جهت بهبود و ارتقاء عملکرد و خدمات رسانی.

-تهیه آمارهای تدارک (ملزومات ، روغن دریایی ، گریس ، رنگ و مواد شیمیایی) بصورت ماهانه که با پایش این آمارها نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف می گردد.

-افزایش تدارک روغن بصورت بشکه.

-راه اندازی و تدارک روغن فله در بندرامام.

-افزایش فعالیت ترانزیت قطعات یدکی کشتی ها

-ارزیابی تأمین کنندگان محلی و افزایش خرید اقلام مورد نیاز غیرقراردادی در محل بندرامام ، اهواز و آبادان.

-فروش ملزومات و ارائه خدمات متفرقه به شرکت ها و نمایندگی های مستقر در محل بندرامام.

-تهیه قطعات یدکی کشتی ها برای کارگاه های تعمیرات مستقر در محل.

سخن پایانی:

خدا را شاکرم که با تلاش بی وقفه پرسنل شعبه بندرامام از فروردین سال 1394تا کنون در این شعبه برگشت کالا صفر بوده و هیچ شکایت و نارضایتی از طرف مشتریان نسبت به خدمات ارائه شده منعکس نگردیده است و این خود نشان دهنده عملکرد درست ،خدمات به موقع،کیفیت مورد قبول کالا و خدمات ارائه شده توسط شعبه می باشد .قطعاً منبعد هم رضایت مشتری و مشتری مداری اولویت اول شعبه خواهد بود و با بهره گیری از تکنولوژی روز و کمک همکاران عزیز این روال کار ادامه خواهد داشت.

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :
0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.